godaste våfflorna nånsin

 
jag har under det här året provat massor med olika våffelrecept men inte hittat något som jag jättemycket tycker om, tills jag hittade det här!! man blir faktiskt mätt (och hålls mätt en tid åtminstone) och de är sjuuukt goda, lagade dessa tre dagar i rad för de var så goda haha. 
 
2 portioner (blir typ 8 st, beror på hur stora man gör)
 
1,5dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
en halv tsk salt
en halv tsk bakpulver 
4dl mjölk 
35gr smör
2 ägg
 
gör så här :
 
- blanda de torra ingredienserna med hälften av mjölken
- smält smöret, blanda det med resten av mjölken 
- vispa ner smör-mjölk-blandningen i smeten och tilsätt äggen
- låt smeten "svälla" i 20 min ( jag började genast och laga dom, så detta kan man hoppa över )
- grädda våfflorna & ät !!! jag har ätit mina våfflor med glass och sen testade jag också med grädde&sylt och båda passade jättebra. 
Inspiration | |
#1 - - Kitten:

Åh, våfflor! <3

Upp