den senaste månaden

Under denhär månaden har jag hunnit med en hel del roligt, samtidigt som jag har gjort massor med skolarbeten som ska in nu före vi får betyg osv. Den här veckan är graduation vecka och jag är både glad och ledsen och vet inte vad, åker liksom härifrån om en vecka. Vet inte vad jag ska tänka. Har dock en hel del roligt planerat före onsdagen, så det ska nog gå bra! 
 
Vi har besökt Butte du lion, ett krigsminnesmärke som finns här nära. Googla om ni vill veta mer, det var intressant att se stället!
 
Den 17 Maj firade vi Norges nationaldag (eller ja, norskarna firade den medan vi andra såg på typ) det var också en upplevelse eftersom de firar sin nationaldag på ett helt annat sätt än vad vi gör i Finland. 
 
Förra veckoslutet åkte vi till Mons och bodde där hos en kompis. Där var ett sorts välgörenhetsevenemang - 24 hour fun run, inne i en militärbas (Shape). Har aldrig varit inne på en militärbas innan så det var även intressant. Där fanns massor med tält med mat från det landet. De flesta länder hade sitt eget (också Finland, wow), band och dj spelade där och i stort sett ett bra veckoslut! 
 
På måndag hade vi ledigt från skolan och då åkte vi till Ostende, en jättefin stad vid kusten. 
 
 
Så har jag umgåtts med vänner en hel del, simmat och solat! Bra dagar alltså. 
 
Belgien 2016/2017 | |
#1 - - Miss Baby Peaches:

Älskar den översta bilden!

Upp