MITT 2015 (bättre sent än aldrig)

"nytt år, nya möjligheter". nyåret firades in med vänner och det var ett riktigt lyckat nyår! fotade under januarimånad sjukt mycket solnedgångar, fotade vid en cool plats med ellen, spenderade tid i helsingfors och började skriva i min q&a bok. januari var en fin månad. 
 
under februari ritade jag underligt mycket, brukar nästan aldrig göra det dock.. fotade även här mycket solnegångar samt förberedde en utställning med min vän. spenderade tid med vänner och fotade emilias gamlas dans, sjukt rolig upplevelse!!
 
i mars åkte vi äntligen på en till skidresa. (bästa resorna enligt mig helt klart<33) den här gången var det till lofsdalen och där "firade" vi påsk och mammas födelsedag samt spenderade timtal ute i backarna och i skidspåret. vill tillbaka nuuu 
 
i april fotade jag blåsippor och träffade en söt hund (wow such modellhund). fotade inte så mycket här faktiskt, men antar att jag hade så roligt att jag helt enkelt glömde bort det!
 
maj. månaden då jag slutade grundskolan, jobbade för hbl under stafettkarnevalen, hade slutarbetesvecka som var sjuuukt rolig!! finns en video på min youtubekanal (klick) om ni vill se vårt slutarbete som egentligen gick ut på att tälta, skejta och cykla runt och leva livet typ?? under denna månad firade vi både första maj och när vi slutat skolan och andra festligheter ca varje veckoslut, sjukt rolig månad verkligeeen! kändes nästan som sommarlov. fotade även på en till sjukt cool plats med ellen. 
 
juni och sommarloooov!!! jobbade dock hela juni men en hel del roligt hann jag med ändå, som att vara mycket ute på sjön och fira födelsedagar och andra festligheter som t.ex midsommaren. i allmänhet sög ju vädret i juni sååå det var en bra månad att sommarjobba!
 
juli var så sjukt händelserik och så sjukt bra. mycket spontana trips och sånt som hör till sommaren! åkte på ruisrock och i slutet av juli rockoff, var på åland där vi har lande, spenderade dagar på pellinge på min kompis lande, åkte till stockholm i några dagar och skejtade runt i både helsingfors och i vår egna lilla stad. myyycket bra månad<3 vill ha sommar nu när jag tänker på hur bra min sommar faktiskt var!! 
 
hade några superbra sista sommarlovsdagar med vänner och fotade fotade och fick småningom skolångest. men att börja i ny skola gjorde det inte så tråkigt ändå! 
 
fotade med ellen precis vid havet i september. det var inte alls kallt :) annars hade jag ganska fullt upp med träningar och skola och att hinna med allt roligt i livet så jag varken bloggade eller fotade så mycket tyvärr.. 
 
fotade lite stjärnor i oktober, annars ungefär samma saker som i september. hade ett jättebra och jättedåligt höstlov men ändå värt att minnas! har inga bilder från det som duger att visa upp här dock ;-) men det är bara ett bra bevis på att man har haft roligt!
 
under november fotade jag INGET vettigt, endast med telefonen något smått. men det var så mörkt och deppigt och tråkig månad så vi hoppar direkt till december! firade min födelsedag, var taggad inför jul och sånt trevligt. sååå mysig månad <3 hade ett superbra nyår som återigen firades med vänner! 
 
så sammanfattningsvis: ett jättebra 2015. har lärt mig mycket (igen) om mig själv, om människorna i min omgivning, om allt, blivit ännu lite äldre och mått både bra och dåligt. precis så som det ska vara ju.
hoppas ni är lika nöjda med era år och stort tack om du orkade läsa igenom hela det här! nu är jag helt redo för vad 2016 har att erbjuda, bring it on. hoppas på ett minst lika bra år som förra året!
Recap | |
#1 - - Anonym:

Var går du i skola nuförtiden? :)

Svar: bogy :-)
Amanda

Upp